Agonia piasku
Agonia piasku
KWK Kebab 31.10.2017 | Bycina
||Szlak Kotlarnia - Drama|| TEM2-052 ze składem ładownego Wojciecha zbliża się do wsi Bycina. Przed chwilą przejechała przez most nad Kanałem Gliwickim. Agonia piasku postępuje. Jeszcze kilkanaście lat temu w tym miejscu była to dwutorowa zelektryfikowana magistrala. Niecałe 30 lat temu jadąc w to miejsce w ciemno można było nałapać kilkanaście składów. Tabor? Piaskowe M62, TEM2, Ty51 i inne maszyny. Wagony rolkowe, węglarki, odpady do zwałowiska Przezchlebie, pociągi służbowe na EN57 czy 3E z jednym wagonem. Teraz? Ledwie jeden pociąg dziennie. Przy dobrych wiatrach tak jak dzisiaj dwa pociągi. Widoczny powyżej wojciech i wcześniej skład wagonów DB do naprawy prowadzony przez kotlarnianą TEM2-041.

Dodano: 31.10.2017 18:10

Inne w Kategorii SM48 / ST48 / 15D / 19D / TEM2 / TEM18
Komentarze
Drago 01.11.2017 08:02
Gdzieś ta kolej nam się "zwija". Względy ekonomiczne, słupki, wyniki, oszczędności. Na kolei teraz to jest wykładnik funkcjonowania spółek kolejowych.
Fotka +
pawel.guraj 01.11.2017 12:15
Drago, a szczerze mówiąc to jaki ma być inny wykładnik jak nie wynik finansowy? W końcu to są komercyjne spółki. Oczywiście, że do wyniku można dojść różnymi drogami, takimi z dalszą lub bliższą perspektywą - myślę, że to jest problemem, a nie to, że celem spółek jest bycie dochodowymi.
Drago 01.11.2017 13:14
Czasy się zmieniły. Transport drogowy mocno poszedł do przodu. Nie wszystko na kolei opłaca się utrzymywać więc zwija się co nie potrzebne, stare lokomotywy tnie się na złom i o to mi chodziło. Wiadomo że każdej firmie zależy na wyniku finansowym bo dzięki temu można dalej funkcjonować na rynku.

Druga sprawa, że jak kiedyś zawieszano ruch to cała infrastruktura sobie dogorywała tak jak ją zostawiono, lecz w obecnej chwili teraz się podejmuje decyzje o całkowitej likwidacji no i po prostu zwijają majdan (np: PKP PLK stare linie kolejowe).

Tak jak na zdjęciu powyżej, pewien etap tej linii przeszedł do historii.
pawel.guraj 01.11.2017 17:47
Tak, ja tylko niestety widzę, że ten rachunek ekonomiczny w wydaniu poszczególnych spółek PKP to jest niestety horyzont góra roku, dwóch. Tam nie ma chyba nikogo kto byłby w stanie popatrzeć na biznes perspektywicznie - a nie jedynie przez pryzmat bieżącej straty/zysku. Czyli oramy co jest obecnie nieopłacalne wywołując tym najczęściej lawinę kolejnych nieopłacalności.
Szkoda, że w całej naszej nowej historii nie znalazł się żaden odważny, który by po prostu zaorał PKP do ostatniego kamienia i zbudował to od nowa na zdrowych warunkach.
Gryf98 01.11.2017 21:01
Piękne! :)
UOP 01.11.2017 21:30
Przed nami czasy autonomicznych samochodów, w tym także ciężarówek. Sobie pomyślcie, jak to dopiero wykończy kolej. Nagle się okaże, że jak kierowcy są niepotrzebni to i towary masowe można będzie puszczać drogami jeszcze taniej. Według mnie kolej jaką znamy zniknie całkowicie z tej planety, w perspektywie kilku dziesięcioleci. Niewyobrażalne? Dla ludzi z początku XIX wieku niewyobrażalne było, że znikną dyliżanse wraz z całą infrastrukturą wraz z całą infrastrukturą do obrządzania koni. A dziś nawet nie wiemy, gdzie mieściły się wielkie stajnie na terenie kraju! Tak samo za 100-200 lat ludzie zapomną gdzie była stacja rozrządowa w Tarnowskich Górach ;-)
Drago 02.11.2017 07:13
Ostatnio oglądałem na youtube relacje na temat TESLA typu S, i co tu dużo mówić ustawiasz funkcję auto pilota i auto jedzie samo, hamuje samo. Tak samo będzie, ba nawet już tak jest w wysoko technologicznie rozwiniętej Japonii czy tez Chinach, skomputeryzowane koleje. Prędkości są tak duże, że człowiek nie byłby w stanie odczytywać, przetwarzać sygnałów i poleceń jakie były by wyświetlane na drodze przewozu. Dlatego też budują takie koleje, że "kierowca pojazdów trakcyjnych" jest kompletnie niepotrzebny.
Zdjęcie Filipa (przeczytajcie opis), pokazuje dosadnie jak "bardzo" potrzebny jest człowiek na stanowisku maszynisty. Pytanie czy to jeszcze maszynista czy jednak informatyk :D

A tak w ogóle nie wiem czy wiecie ale obecnie PKP CARGO znów nie ma stałego prezesa, tylko jak na razie tymczasowego, bo Pan Libiszewski został odwołany. W mojej 5-cio letniej karierze na kolei było już tylu prezesów, że ho ho :) Ale żaden z nich znacząco nie naprawił sytuacji przewozowej jak i finansowej firmy.
UOP 02.11.2017 16:55
W Cargo to nawet i Augiasz by poległ z kretesem ;-) Tego "niedasię" naprawić. Kropka.
Na dużych lotniskach pomiędzy terminalami jeżdżą pociągi bez maszynistów. Jechałem takim w Paryżu, na lotnisku im. de Gaulle'a. Tylko kwestia czasu, kiedy wyjadą na bardziej "skomplikowane" trasy.
pawel.guraj 02.11.2017 19:39
W tej chwili większość systemów metra w tym całe Paryskie i większość Londyńskiego oraz kilkanaście linii w NYC jeździ już samodzielnie. Te systemy osiągnęły status pełnej dojrzałości.
Ciekawostka - nasze Warszawskie M2 też potrafi samo jeździć, tylko na razie tego nie używają.
UOP 02.11.2017 20:25
oczywiście Herkules by poległ, nie Augiasz... Ale palnąłem ;-))
Tagi
TEM2-052TEM2KP_Kotlarniakoleje_piaskoweBycinaśląskiejesień
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS 50D
Exposure time: 1/500 sec(s)
Aperture value: F/7.1
ISO speed: 250
Date created: 31.10.2017 11:51:35
Focal length: 98mm
Mapa

RSS Feed: Agonia piasku (Komentarzy)