Kolejowe Boże Ciało
Kolejowe Boże Ciało
nikas546 15.06.2017r. | Stróżewo k. Chodzieży
Po raz kolejny Boże Ciało przebiega pod znakiem wozów! Tym razem EP07-442 przemierza szlak Rogoźno- Chodzież zbliżając się do przejazdu kolejowego w Stróżewie, prowadząc pociąg TLK 48103 Szkuner relacji Katowice- Kołobrzeg

Dodano: 15.06.2017 15:53

Inne w Kategorii EU07 / EP07
Komentarze
Michał Kubiak 15.06.2017 18:54
Ładny kadr :)
Drago 15.06.2017 21:25
Potwierdzam, ładny kadr +
KrzysztoF 15.06.2017 22:40
Na środkowej szybie naklejone godło miasta ? dobrze widzę ?
nikas546 15.06.2017 23:09
@KrzysztoF tak, godło Gdyni
Tomasz Goldberg 15.06.2017 23:34
Szkoda, że inicjator nadania "barw historycznych", nie wiedział, że seria EP będąca modernizacją serii EU nigdy nie otrzymywała po przebudowie żółtego czoła.
Mateusz J. 16.06.2017 06:58
Jak nie jak tak? Pierwsze EP07 wyjechały w roku 1995, na 7 lat przed rezygnacją z żółtych czół. link
Drago 16.06.2017 07:20
Jeżeli już do konfrontacji myśli dochodziło wszędzie od facebooka po wszystkie inne galerie kolejowe o tym czy owe malowanie jest słuszne i czy na pewno historyczne, warto zadać sobie pytanie?!
Po co ten cały sztryms ? Maszyna wygląda ładnie, podoba się gdy się ją widzi na szlaku i chyba to jest ważne.
I jeszcze jedno. Remontując z Marcelem SU46-047 też liczyliśmy się z tym że znajdą się ludzie, którzy będą krytykować nasze malowanie. Od początku myśleliśmy o malowaniu historycznym. Ale w końcu zdaliśmy sobie sprawę, że nie robimy historycznego malowania, tylko malujemy według własnego uznania, według własnego schematu, bo do historycznych barw z fabryki to jej było daleko gdyż z fabryki z żółtym czołem nie wychodziły. W końcu wyszło na to, że zrobiliśmy własne malowanie tak jak dawni maszyniści z MD Żagań, Jelenia Góra malowali.

Tak więc tworząc projekt pseudo historyczny i wiedząc, że jednak będzie się to odrobinę różniło od pierwowzoru warto nadmienić, że nijak jest to projekt powrotu do barw historycznych a jedynie dobra inicjatywa z nadaniem nowych barw różniących się od schematu IC. I tyle w całym temacie. I każdy mający coś do powiedzenia może wtedy naskoczyć. Bo to tylko i wyłącznie moje malowanie, więc nie można się do czego doczepić.
Tomasz Goldberg 16.06.2017 11:07
Oggy - foto jest z 2004r :)
Nie twierdzę, że po roku 1995 przy okazji napraw rewizyjnych nie przemalowywano czoła na żółto.
Mateusz J. 16.06.2017 13:28
A masz zdjęcie takiej EP07 bez żółtego dzioba z tamtego okresu? Bo zastanawiam się jak to się miało do ówcześnie obowiązujących przepisów.
Marcel 17.06.2017 16:03
Tomasz Goldberg stawia dość kontrowersyjną hipotezę. Lokomotywy przebudowane z EU na EP podczas napraw okresowych przed 2002 rokiem miały jak najbardziej żółte czoła i nie było żadnego odstępstwa.
Marcel 17.06.2017 16:28
Jedyne nad czym można rozważać to fakt, że znaczna większość lokomotyw EP07 w latach 90-tych miała malowanie seledyn + żółty pasek + ciemny zielony + żółty pasek + seledyn.
Tagi
EP07EP07-442RarytasSiódemkaPKP_IntercityTLKSzkunerStróżewoWielkopolskaWiosna
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS 700D
Exposure time: 1/800 sec(s)
Aperture value: F/8
ISO speed: 200
Date created: 15.06.2017 14:44:47
Focal length: 191mm
Mapa

RSS Feed: Kolejowe Boże Ciało (Komentarzy)