Metrem pół kilometra w górę
Metrem pół kilometra w górę
28   1995   8  
UOP 07.04.2014 | Skadalen
Skład typu MX3000 produkcji Siemensa (design zaprojektowany przez Porsche Studio) opuścił stację Skadalen położoną na wysokości 181,4 m n.p.m. i wspina się linią nr 1 - Holmenkollen Line - ku stacji końcowej Frognerseteren, na wysokości 469 metrów powyżej morza. Trochę trudno w to uwierzyć, ale owa linia wchodzi w skład systemu... metra, bo w centrum Oslo schodzi 9 metrów pod powierzchnię ziemi. Budowę linii nr 1 ukończono w maju 1916 r.

Dodano: 27.09.2016 00:51

Inne w Kategorii Norwegia
Komentarze
Drago 27.09.2016 07:16
Eeee przecież to linia Szklarska Poręba Górna - Harrachov, tylko po modernizacji :D
LINK
pawel.guraj 27.09.2016 08:10
A więc to jest to słynne metro :) +
Barnim 27.09.2016 10:46
A tutaj? Proszę: kilkanaście odsłon, dwa komentarze i pomimo wyraźnego "lotu" w lewo żadnego "baj baj dziam dziam". No ale to jest zdjęcie Artura, nie Bartka...
Radek Kazimierowicz 27.09.2016 11:14
Barnim, akurat porównywanie fotki Artura i Bartka jest według mnie jakimś szappnym kuriozum. Skład sensownie wkomponowany w to miejsce, ogólnie rzecz biorąc - całość składnie poukładana. Za to fotka Bartka to typowy dla początkujących strzał z peronu. Nie mam tu nic przeciwko "peronówkom" o ile pociąg nie jest na pałę wepchany, do tego od zacienionej strony. Bajki o jesieni nic nie wnoszą.
Radek Kazimierowicz 27.09.2016 11:17
"Szalonym kuriozum" - piszę z telefonu...
Drago 27.09.2016 12:31
Ale ktoś ma ból. Jeżeli ktoś nie widzi różnicy między zdjęciami kompletnie do siebie nie podobnymi to sorry. Ja różnic nie będę wymieniał i nie będę się w tą waszą bajkę bawił bo trwa ona zbyt długo i skutków jak i rezultatów dalej nie widać.

Polecam oglądać więcej zdjęć, czytać poradniki fotograficzne np: (Szeroki Kadr ), i nie tylko kolejowe, bo łażenie z aparatem i cykanie co popadnie nie podnosi warsztatu. Zapodajcie te dwie foty na fejsa nie podpisując która jest kogo i zapytajcie co w nich jest nie tak.

Niestety ale prawda boli, jak widać niektórym ciężko to przełknąć.
Drago 27.09.2016 12:38
Fotoblogia.pl
Blogi

Polecam
Barnim 27.09.2016 12:41
@To tylko pierwszy z brzegu przykład, że niektórzy nie oceniają zdjęć lecz ich autorów. Zdjęcie Artura obejrzałem z przyjemnością mimo, że w mojej ocenie leci w lewo i dół jest ciasny. Nie doceniłem, ale i napastliwego komentarza nie zamieściłem. Natomiast Łukasz, w mojej ocenie, "znęca się" tylko nad fotkami Bartka, robiąc to w sposób mało przyjemny nie tylko dla niego ale też dla tzw. czytaczy. To buduje, a raczej rujnuje atmosferę, jaka na okejce panowała jeszcze rok temu. A bajki o jesieni uwielbiam, czy to się komu podoba, czy nie. Takie moje prawo i, być może, spaczony gust.
Drago 27.09.2016 13:10
Pewnie, tych przykładów można wymieniać wiele gdzie się znęcam nad Bartka zdjęciami i to w sumie bez powodu.
Durga sprawa, nie oceniam użytkowników tylko rezultaty ich pracy. A po zdjęciu widać ile pracy włożył w to użytkownik. Po trzecie, komentarz mój nie wskazuje na to bym ocenił to zdjęcie bo zazwyczaj zawsze stawiam + w komentarzu. A Artura znam tyle co z fejsa z grupy kolejowej oraz tutaj z galerii, więc jakimiś specjalnymi waflami nie jesteśmy bym oceniał użytkownika nie jego prace bez względu jakiej wartości one są.

Problemu jednak dalej nie widzicie, bo od wielu lat wielu wielu dobrych fotografów kolejowych daje rady Bartkowi czy to również innym użytkownikom. I jest tak, że jedni to wykorzystują a jedni generalnie mają to w d***e.

Również sytuację można obrócić w drugą stronę, że niektórzy oceniają tylko zdjęcia Bartka a np: od dłuższego czasu zauważyłem, że mało kto z tych komentujących Bartka komentuje fotki Pawła Niemca, anonim 1981 (który również poruszał ten problem )lub paru jeszcze innych , a zdjęcia widokami kładą na kolana lub są po prostu dobre.
Krzakozaur 27.09.2016 13:28
A ja daję plusy bez komentarzy pod fotami Pawła czy anonima, a odnośnie moich prac to zwykle jak pojami się kilka fot urywających litery to nie ma czepiania, potem jest jedna nieco odbiegająca od kanonów i bach, znów bomba wybucha. Wyluzujcie trochę :D
pawel.guraj 27.09.2016 14:16
No dobrze. Wydaje mi się, że te urwanie czterech liter już wszystko mi wyjaśniło. Cholera odwagi to Ci nie brakuje :)
pawel.guraj 27.09.2016 14:29
Żeby nie zostać źle zrozumianym - fotek urywających dupę to na tej galerii jest raptem kilka - i zarówno moim jaki i Twoim do nich jeszcze bardzo wiele brakuje. Oczywiście każdy ma inną dupę, jedną łatwiej drugą trudniej urwać ;-)
Drago 27.09.2016 14:37
Rzeczywiście jest wesoło hehe
Melina 27.09.2016 14:43
Ja też daję plusy bez komentarzy pod większością dobrych fotek. Nikt nikogo chyba nie zmusza do komentowania?

Naprawdę, niektórzy zachowują się tak, jakby z tych fotek żyli i dom właśnie wykańczali...
Drago 27.09.2016 14:49
No :)
Mateusz J. 27.09.2016 16:24
Zaś co niektórzy uparli się na puszczanie ochów i achów nad byle czym byle by tylko podsycać napięcia. I tak - z dobrej galerii, która rok temu była miejscem wymiany doświadczeń, zrobił się kołchoz, gdzie towarzystwo wzajemnej adoracji głaszcze się po głowach, a na jakąkolwiek krytykę reaguje jak na obrazę majestatu :)
pawel.guraj 27.09.2016 18:51
Dobra, to ja jako - w dalszym ciągu outsider - napiszę tak: (sorry Artur, że to pod Twoim postem, musisz to przeżyć).
Zanalazłem się na OK-ejce, nie dlatego że ją znalazłem przypadkiem, tylko dlatego że mi ją ktoś polecił. Powidział - to jest ta galeria, na której nie będzie odrzutów bez przyczyny, nie będzie fochów. Znajdziesz tam ludzi, którzy na pewno pomogą ci z powrotem wrócić do zarzuconego dawno hobby a jednocześnie docenią doświadczenie w fotografii jako takiej. I dokładnie tak było do mementu kiedy wizyta "gości" zrobiła wielki burdel (dalej uważam, że taki był jej cel).
Jak jest teraz - teraz mam wrażenie że głosy i komentarze nic nie są warte. Wchodzi dobra fotka i dostaje 5 laków, wchodzi jakiś gniot i natychmiast dostaje komenty że ach i och. Czyli przestała się liczyć wartość samej fotki a liczy się to kto z kim gdzie się przejechał albo do jakiego po której stronie fikcyjnej barykady stanął.
Mnie to wali, bo ja tu jestem obcy. Ale Was, lokalsów, chyba to powinno boleć. Kropka.
Kiedyś mi się tu bardziej podobało. Choć dalej jest ok (ale już nie z wielkiej litery).
Bar_tek 27.09.2016 20:02
Byłem tu i też chętnie metrem jeździłem. Podoba mi się rozwiązanie z szyną zasilajacą zamiast drutu :)
pawel.guraj 27.09.2016 20:17
Tyle, że w wypadku linii przebiegających po terenie jest to rozwiązanie ogólnie rzecz biorąc mało praktyczne ;-)
Melina 27.09.2016 20:49
@Oggy, może problem jest w tym, że wywindowaliście galerię technicznie na tak wysoki poziom, że po prostu ludzi te piękne, bezbłędne, bezduszne klatki onieśmielają? ;) Albo nie budzą ŻADNYCH emocji.

A jeśli chodzi o TWA - nie sposób było nie dostrzec tej różnicy, gdy Drago grzecznie i łagodnie prosił kolegę @UOP-a o uzupełnienie tagów pod zdjęciem, a w tych samych okolicach czasowych rąbał nowego kolegę @Łukasza Pietrusika jak łysą kobyłę - w tej samej sprawie i jeszcze się później tym chełpił... Podobnych przykładów możnaby nieco znaleźć ;)

Kolegę @UOP-a przepraszam za ten spam pod Jego dobrym (choć krzywym) zdjęciem - z mojej strony koniec gadki offtopic.
UOP 28.09.2016 12:50
Paweł: ależ właśnie jest to rozwiązanie bardzo praktyczne :) Po pierwsze, odpada o wiele bardziej kosztowna (tak mi się wydaje) budowa słupów i sieci trakcyjnej, której utrzymanie też raczej jest droższe niż trzeciej szyny. W razie gdy wichura zwali drzewo na tory to uszkodzony jest krótki kawałek, a nie jak z drutami, że druty pociągają słupy i rwą się te wszystkie wieszaki na długości kilkudziesięciu metrów przynajmniej. Łatwiejsza naprawa trzeciej szyny, szybsze wznowienie ruchu. Myślę też że wizja bycia kopniętym przez prąd bardziej odstrasza od przełażenia pieszych przez tory, więc rzadziej pakują się pod koła pociągów. No i wreszcie niebanalna w takim kraju jak Norwegia kwestia nieszpecenia krajobrazu, gdy nie ma takiej potrzeby. Z trzecią szyną taka kolej jest zwyczajnie bardziej estetyczna :) Tabor też chyba łatwiejszy, a więc tańszy, w produkcji i utrzymaniu. Same plusy.
pawel.guraj 28.09.2016 14:20
No oczywiście że tak. I teraz odnieś to do naszych realów - albo płoty wzdłuż każdej zelektryfikowanej linii albo tony zabitych zwierząt leśnych, gosopodarczych oraz po***itych rodaków.... Zdaje się, że Anglicy to trenowali.
Drago 28.09.2016 14:20
@Melina to weź się może czasem uaktywnij i kilku nowym użytkownikom daj jakąś podpowiedź albo rade, bo jak na razie to marudzisz, stajesz okoniem i wylewasz wszelkie żale i bóle jak tu się pozmieniało, jak tu jest źle i jaki Drago to tyran wyżywający się na Bartusiu. Ale na chwile obecną to ja Oggy i paru innych chłopaków takich jak Cody, Gryf98 cokolwiek robimy ukierunkowując nowych a także upominając starszych użytkowników co ewentualnie można poprawić zmienić itp. Oczywiście tacy jak ty widzą tylko tą jedną stronę. A Maciek Mikołajczyk kiedyś Ci powiedział podważając twoje słowa w naszym kierunku, że prócz hejtu nic innego nie robimy na tej galerii a także po za nią.

Reszta użytkowników z podejściem takim jak ty od ostatniego czasu tylko narzeka, że się wszystkiego czepiamy. Wy natomiast nie robicie nic w tym kierunku by było lepiej. Albo podsycacie atmosferę kontrowersyjna fotką, i czekacie aż Drago się odezwie bo łatwo go sprowokować, a jak mówię by się może uaktywnić komentując to wielki ból, że się komentarzami pożywiam i chałupę nimi wykańczam. A także, że się przyczepiam tagów, opisów, kadrowania i wszystkiego dookoła.

Takie jest wasze stanowisko, siedzieć czekać i w odpowiednim momencie wyjść spod stołu.
UOP 28.09.2016 16:14
A nieee, do polskich realiów to nie ma co odnosić w ogóle. Ja o samych plusach pisał w kontekście stricte TEJ linii :) Oczywista oczywistość, że w odniesieniu do polskich linii nie ma w ogóle co myśleć zasilaniu poprzez trzecią szynę, bo to jest z natury rzeczy rozwiązanie dla lekkiej kolei. A swoją drogą Holmenkollen Line jest ogrodzona ;)
pawel.guraj 28.09.2016 17:17
A to w takim kontekście oczywiście pełna zgoda :)
Melina 28.09.2016 17:18
Dlaczego mam dawać rady, skoro większość z nas jest raczej świadomych tego, co robi. Nie mam wielkiego problemu z tym, że każdy foci, obrabia inaczej. Uważam, że byłoby bardzo źle, gdyby istniał jeden nieomylny przepis na fotkę, więc nie czuję się upoważniony, żeby szydzić z innego spojrzenia. Co niestety w pewnym momencie stało się tu normą. Tak, właśnie szydera i słowna agresja do spóły zabijają tu atmosferę (mogę poprzypominać).

"Podsycacie atmosferę kontrowersyjną fotką". Nie wiem, co odpowiedzieć... Kontrowersyjna fotka kolejowa to dla mnie taka, która np. zawiera kebab z samobójcy, albo pochodzi wprost z "Ch.Z.K", ale takich tu nie widziałem. Niektóre fotki budzą dyskusję (np. ta letnia fotka z dziewczyną od Maćka Hołdakowskiego), ale to dyskusja rodzi różne zdania i bardzo dobrze. Różnice muszą być, to zdrowe. Nie sztuką jest pospuszczać się nad sztampowym zdjęciem, wykonanym według checklisty i wszelkich zasad. Sztuką jest spokojnie i bez szydery podyskutować o tej innej.

Ja się mogę uaktywnić, ale Ty zadbaj o formę wypowiedzi, która od jakiegoś czasu jest u Ciebie wręcz skandaliczna wg moich norm. Wbrew pozorom jest to bardzo ważne. Twierdzę, że właśnie sposób wypowiedzi niektórych osób (nie wspominając o ewidentnym prostactwie tolerowanym tutaj dawniej u jednego użyszkodnika) najbardziej psuje słynną OKejkową atmosferę.

Z mojej strony masz zapewnienie o większej aktywności (na tyle, na ile robota i rodzina pozwolą). Ale oczekiwałbym równolegle spokojniejszego przekazywania swojego zdania przez wiele osób, w tym Ciebie. Szczególnie przez Ciebie, bo jesteś adminem. Pozdrawiam!

Dalszą dyskusję na ten temat, proponuję przenieść w inne miejsce, przez szacunek dla Autora, który, ani którego zdjęcie nie ma z tą sprawą nic wspólnego.
Drago 28.09.2016 17:27
Nie ma zamiaru ani ochoty więcej z Tobą dyskutować, z mojej strony tyle.
Melina 28.09.2016 17:28
Spoko :)
Tagi
MX3000OsloNorwegiametroHolmenkollen_LineSkadalen
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/9
ISO speed: 160
Date created: 07.04.2014 15:03:05
Focal length: 29mm
Mapa

RSS Feed: Metrem pół kilometra w górę (Komentarzy)