Sześciominutowy, nocny fotostop. |
|
|
Krzakozaur
|
8.04.2016 | Kętrzyn |
W piątkowe popołudnie ekipa zlotowa podróżowała wspaniałym pociągiem Rybak ze Szczecina do Ełku. Po zmianie trakcji w Olsztynie na spalinową rozpoczął się dla nas najciekawszy odcinek trasy, piękne Mazury.
Gama pracowała bez zarzutów, a pierwszy dłuższy postój nastąpił w Kętrzynie. Nie namyślając się długo wyskoczyłem z naszego składu, pobiegłem do kierownika pociągu i zapytałem:
-Kierowniku, da radę zafocić?
- Fotografuj, tylko szybko, poczekamy.
Najpierw sfotografowałem gamę, ale nagle od strony Ełku nadjechał szynobus.
- Panie Kierowniku, a szynobus da radÄ™?
- A pewnie masz dwie minuty.
Szybkie, ustawienia, samowyzwalacz na dwie sekundy, bieg do pociągu, skok do wagonu i gama z Rybakiem na haku opuściła tą malownicza stacyjkę.
Dodano: 27.04.2016 23:22
|
|
Komentarze |
|
Barnim |
28.04.2016 08:17 |
Pierwszy koleżeński plusik leci;) +
|
|
Krzakozaur |
28.04.2016 23:07 |
Kolega podsunął mi pewien pomysł odnośnie tego zdjęcia jeśli chodzi o kolory, czy mógłbym podesłać nieco odczerwienioną wersję na maila Administracji i poprosić o podmianę?
|
|
Mateusz J. |
28.04.2016 23:13 |
Ślij, od tego jesteśmy.
|
|
Krzakozaur |
28.04.2016 23:34 |
Poszła wersja poprawiona , dziękuje :D
|
|
Mateusz J. |
29.04.2016 01:29 |
Jednak nie podmienię, wg mnie wersja do podmiany ma wyraźną zieloną dominantę. W takich warunkach jak powyżej musiałbyś raczej mocno zejść z temperaturą barwową w balansie bieli, a nie manipulować korektą zieleń-purpura, gdzie w zasadzie przez barwę światła lamp sodowych, zawsze i tak trzeba raczej kontrować barwy w purpurę. Pomarańczowe światło ma zawsze mniej lub bardziej zielonkawy odcień.
Ogólnie jako-tako poprawnie zbilansowane kolory przy lampach sodowych powinny wyglądać mniej więcej tak:
LINK
|
|
pawel.guraj |
29.04.2016 08:52 |
Balans bieli przy lampach sodowych - ciężka sprawa, praktycznie zawsze automatyka aparatu źle złapie. Albo robimy kalibrację z białą kartką (wszystko wtedy wyjdzie nienaturalnie niebieskie) albo robimy w RAW i próbujemy złapać coś pomiędzy ręcznie szukając dobrego balansu.
Korekta kolorów w JPG to niestety próba od razu skazana na niepowodzenie (niestety 8 bitów / kanał to stanowczo za mało na takie manewry).
|
|
Krzakozaur |
30.04.2016 01:23 |
Dzięki za rady, tam niestety nie miałem zbyt dużo czasu na kombinowanie, dlatego potem w obróbce starałem się poprawić kolory.
Ok, niech zosatnie.
|
|
Melina |
30.04.2016 04:43 |
No, pociąg opóźniłeś o 3 minuty w sumie, bo się gamy na dokładkę na koniec zachciało... A łysy w przedziale wierzgał :)
Co do zdjęcia, to może się chłopie w końcu przekonasz do RAWów, przynajmniej nocnych na początek? Z obróbką się pomoże :)
|
|
Krzakozaur |
01.05.2016 00:03 |
ReasumujÄ…c tÄ™ naszÄ… dyskusjÄ™ to chyba lepiej wyglÄ…da ta podmieniona wersja.
Myślę, że powoli dojrzewam do RAW-ów, chociaż na ten moment jestem na warsztatach fotograficznych i przerabiam mocne punkty, następna lekcja to RAW-y :D
|
|
Exif |
Make: |
NIKON |
Model: |
COOLPIX P7100 |
Exposure time: |
1.3 sec(s) |
Aperture value: |
F/3.5 |
ISO speed: |
100 |
Date created: |
08.04.2016 19:19:47 |
Focal length: |
10.7mm |
|