218 razy 2
218 razy 2
12   1078   13  
Gagarin 23.12.2015 | Lonsee - Urpsring
Dwie niezidentyfikowane maszyny serii 218 prowadzą z prędkością ok. 120 km/h pociąg IC 118 relacji Salzburg - Münster, który zawija się na łuku tuż za peronami widocznej w tle miejscowości Lonsee.

Dodano: 20.01.2016 23:09

Inne w Kategorii Niemcy
Komentarze
Mateusz J. 20.01.2016 23:48
Fajne zdjęcie, pokazujące pewną przepaść w toku rozumowania między koleją naszą, a koleją niemiecką. Pociąg prowadzony lokomotywami w wieku porównywalnym do naszych SU45, które wciąż pozostają niezastąpione i zamiast wygaszania serii przez całkowite zaniechanie napraw okresowych, jest ona co najwyżej uzupełniana nowymi Traxxami DE. Co więcej, lokomotywy się modernizuje, jednakże ich modernizacja ogranicza się w zasadzie wyłącznie do zabudowania nowego silnika spalinowego, bo raz, że jest to tańsze, a dwa, że nie ma sensu modyfikowania czegoś co jest dobre.
EP07drago 20.01.2016 23:59
Bardzo ładne zdjęcie +
Cody 21.01.2016 09:41
A właśnie wczoraj z Oggym o nich rozmawiałem, przyjemna fotka ;)
Norbert 21.01.2016 12:43
Ale też jakie potrzeby przewozowe. Pociąg pospieszny na 8 klasach prowadzony częściowo bez druta.

Nie jestem specem, więc pytam – czy SU45 kiedykolwiek można było nazwać faktycznie „dobrymi”?

Zdjęcie bardzo ładne, jakość powala.
Mateusz J. 21.01.2016 14:17
Jeśli by nie były dobre, to raczej nie miałyby ponad 30-, a w niektórych przypadkach 40-letniej kariery, zwłaszcza porównując je do konstrukcji takich jak SP32, i to w dodatku mając do czynienia z chałupniczymi metodami obsługi w lokomotywowniach. Konstrukcyjnie w swoim czasie lokomotywa nie ustępowała podobnym sobie maszynom zagranicznym z tamtego okresu. Uważam, że nie stałaby się tragedia, gdyby lokomotywy te dostały tylko nowe silniki - to wszystko by można było zgrać ze starym układem napędowym, układami sterowania itd. Niemcy tak robią z 218, Czesi tak robią z 753, ale my, jak to bogacze, jak modernizowaliśmy, to zrobiliśmy komputerowy full wypas - który nomen omen m. in. przez swoją komputerowość średnio chce jeździć, vide ST45 ;)
Gryf98 21.01.2016 16:20
Bomba ! :)
TKi3-120 22.01.2016 00:34
Sam silnik to za mało. Aby przenieść z niego moc i wykorzystać ją w praktyce, potrzeba też nowej prądnicy (na to często ST45 padają) i nowych silników trakcyjnych. SU45 jeśli idzie o samą konstrukcję to dobra lokomotywa. Swego czasu poznańskie egzemplarze ciągały kilkunastowagonowe pospiechy do Berlina z rozkładową setką z niemalże bez zatrzymania. Jak to starzy maszyniści wspominają, wydechy zmieniały wtedy kolor ;)
Krzakozaur 22.01.2016 00:46
Idelanie dobrane miejsce na fotkę, duży plus,
Mateusz J. 22.01.2016 00:47
Pisałem o tym pracę, silniki mogą zostać stare, choć nowa prądnica rzeczywiście by była wskazana. Tak naprawdę niepotrzebna jest lokomotywa o mocy na cele trakcyjne większej niż te 1700KM, jedynie trzeba by rozwiązać problem spadku mocy przy załączeniu prądnicy grzewczej (choć przy obecnej technice rozwiązanie tego to pierdoła). W swojej koncepcji zaproponowałem zestaw MTU 12V 4000 R84 (tzn. rozwinięcie silników zastosowanych w ST45 i ST46) z prądnicą główną AC i układem prostowniczym, przy zachowaniu dotychczasowej prądnicy grzewczej. No ale to tylko urojenia chorego wariata, choć bazujący na pracy artykuł naukowy powstał i był nawet na konferencji ;)
Mateusz J. 22.01.2016 00:51
PS. Nigdy nie pojmę, dlaczego modernizując ST45 prądnica główna została stara, choć cała reszta układu elektrycznego została właściwie stworzona od nowa. Propozycja wymiany samego silnika spalinowego to był przykład takiej bieda-moderny, która jednak i tak przyczyniłaby się do wydłużenia życia i obniżenia kosztów eksploatacji loka :)
Piotr Ściegienny 22.01.2016 17:00
Konkretne zdjęcie. Piękny krajobraz.
janiezbedny 05.02.2016 10:59
Piękna widokówka. +
Tagi
218ICInterCitySalzburgMunsterLonseeUrpsringNiemcyzima
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS 6D
Exposure time: 1/320 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 400
Date created: 23.12.2015 14:25:32
Focal length: 50mm
Mapa

RSS Feed: 218 razy 2 (Komentarzy)