Lxd2-479
Lxd2-479
6   1171   5  
oiscer 06.08.2014 | Niechorze
Lxd2-479 z pociągiem z Trzęsacza do Pogorzelicy zbliża się do Niechorza.
W peronach oczekuje kilkadziesiąt osób na możliwość zajęcia miejsca w pociągu.

Dodano: 07.09.2014 23:04

Inne w Kategorii Tabor wąskotorowy
Komentarze
EP07drago 07.09.2014 23:29
Musze tam wrócic. Byłem za czasów dzieciństwa i chętnie bym się teraz wybrał. Może za rok :)
maciekhol 08.09.2014 08:47
Kolejka po rewitalizacji prezentuje się świetnie, ale mentalnie do Europy jeszcze nam bardzo daleko...To jest raczej wciąż zabawa w kolej, a nie profesjonalny projekt...
Co do zdjęcia...to bardziej w prawo, bo na peronie obciety człowiek, a z lewej sporo zbednych krzaków..:(
Ale o dziwo, kadr wydaje mi sie o wiele lepszy, gdyby zrezygnowac w ogóle z tego kawałka peronu..
Mateusz J. 08.09.2014 13:54
Zgodzę się z Maćkiem, jedyne co europejskie to ilość kasy jaka poszła na rewitalizację. Jednak ogrom mamony poszedł na niepotrzebne bzdury, a wiele rzeczy zrobiono po prostu bezmyślnie - np. pobudowano paskudnie brzydkie i niepasujące do formy kolejki, ogromne budynki dworcowe, które stoją puste (jedyny który chyba ma większy sens to ten w Trzęsaczu, bo zawsze można tam zrobić punkt sprzedaży bubli i dupereli; pozostałe w Śliwinie, Niechorzu-Latarni są kompletnie bez sensu). Mistrzowskie są zadaszone perony przy torach mijankowych, z których się nie korzysta, natomiast przy torach głównych perony nie mają zadaszenia. Nie pomyślano o jakichkolwiek ławkach dla podróżnych czekających na pociąg, nie ma też żadnych tablic informacyjnych, a rozkłady jazdy w formie plakatów na odpieprz poprzyklejano do słupów wiat (przynajmniej ktoś w ogóle na te perony wchodzi).
Obok tych wszystkich błędów stoi rozpadający się, zabytkowy budynek dworca w Niechorzu, który ma zostać rozebrany.
Fajnie, że ta rewitalizacja się odbyła. Szkoda jednak, że pomimo europejskiego rozmachu, wszystko zrobiono po naszemu. Gmina Rewal zachłysnęła się zastrzykiem pieniędzy, przeliczyła się, wywaliła ogrom kasy na bzdury, po czym stała się niewypłacalna...

Btw, tak od strony technicznej. Widzieliście kiedyś tabliczkę znamionową wagonu? Widzieliście żeby ktoś na tabliczce znamionowej wagonu jako typ napisał oznaczenie wagonu stosowane na PKP? Takim przypadkiem jest widoczna zaraz za lokomotywą doczepa rumuńska A20DP. Karpa robiąc naprawę główną z modernizacją wagonu nie zadała sobie minimum trudu, by właściwie wpisać co w zasadzie zmodernizowali i jako typ wpisali Bxhpi. A że wagony typu 1Aw (FW Świdnica), czy 3Aw (PaFaWag) to też są Bxhpi, to już nieistotny szczegół.

Teraz zagłębiając się w Elektroniczną Bazę Świadectw Typu (na stronie UTK, dostępną tutaj: http://tiny.pl/q67jl) widzimy, że dla Urzędu Gminy Rewal świadectwa typu są wydane na wagony A20DP. Nigdzie ani słowa o Bxhpi. Tym samym wagon de facto jeździ nielegalnie i w ogóle nie powinien był przejść odbioru technicznego ;)
EP07drago 08.09.2014 14:05
Czyli remont wielkich paradoksów i pomyłek. mówie, lata tam nie byłem ale jak czytam to co napisałeś, że brak ławet, tablic ogłoszeniowych, a nawet tych zadaszeń, co powinno byc standarwoym wyposażeniem każdej stacji, to rzeczywiście mozna się za glowe złapać.
Kolejny projekt, który opracował pewnie ktoś kto o kolei nie ma zielonego pojęcia. I ktoś kto koleja nie jeździ. Dlatego o takich prostych rzeczach jak ławki, tablice i inne duperele, kompletnie zapomniał.
maciekhol 08.09.2014 14:30
Nie chodzi zresztą tylko o sprawy związane z remontem i o "skromne detale" o których pisze Mateusz (bo dla przeciętnego podróznego sa to tylko detale..).
W końcu sierpnia byłem swiadkiem skandalicznego zachowania obsługi pociągu odjeżdzającego z Gryfic, gdy nie zaczekał on na opózniony tego dnia TLK z Warszawy do Kołobrzegu. Wystarczyłyby 2-3 minuty, bo w chwili gdy kolejka odjezdzała ze stacji, opózniony TLK był na ostatnim łuku przed stacją...
Tylko przypadek sprawił ze tego dnia nie jechałem tym TLK i mimo że zdążyłem na kolejkę, to jednak takie postepowanie uważam za niedopuszczalne!
Zagadnięty w tej sprawie najpierw konduktor, a potem kierownik pociągu odpowiadali jakieś równie skandalicznie brednie..
Pierwszy ze...w zasadzie to czego ja chce skoro sam zdążyłem, a poza tym wiekszosc podróznych przyjezdza do Gryfic pociągami Regio (?!). Drugi odparł ze nic nie widział i ze PKP nie informuje go o opóznionych pociągach (!).
Po szczesliwym powrocie do domu napisałem do nich pismo-zero odpowiedzi!
Z takim podejsciem to zdaje sie ze daleko nie zajadą...
Mateusz J. 08.09.2014 14:44
Zajadą, zajadą, bo kasę trzepią na samym odcinku od Trzęsacza do Pogorzelicy. Gryfice-Trzęsacz i powrót to dla nich tylko dojazd na służbę, którego koszt jedynie trochę zbijają ewentualnymi biletami na całą trasę - nic więc dziwnego że ewentualnych podróżnych mają w poważaniu. Na szczęście łącznik "Szczecinianina" zazwyczaj jeździ planowo, więc to pewnie była jednostkowa sytuacja, ale i tak nie powinna była się wydarzyć. Tym bardziej, że rozkład mają rozpisany na prawdziwie żółwie tempo i nadrobienie i kilkunastu minut to nie problem.
Tagi
Lxd2Lxd2-479Niechorzezachodniopomorskielatonadmorska_kw
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure time: 1/800 sec(s)
Aperture value: F/6.3
ISO speed: 200
Date created: 06.08.2014 10:33:36
Focal length: 85mm
Mapa

RSS Feed: Lxd2-479 (Komentarzy)