Początek oznaczjący przyszły koniec....
Początek oznaczjący przyszły koniec....
2   957   5  
Krzakozaur 18.01.2014 | Starzyny
,,W ciągu zdarzeń jakie doprowadziły do katastrofy pierwszym była awaria rozjazdu na posterunku odgałęźnym w Starzynach. Z tego powodu pociąg IR Matejko po ok. 7 minutowym oczekiwaniu pod semaforem wjazdowym został wyprawiony przez dyżurnego ruchu w Starzynach poprzez podanie sygnału zastępczego bez wskaźnika W24 informującego o jeździe na tor lewy.Zwrotnica nr 4 pozostała jednak ustawiona do jazdy na wprost, kierując pociąg na tor nr 1 (lewy, przeciwny do zwykłego kierunku jazdy na tym szlaku dla tego pociągu).

Niezgodność drogi przebiegu z podanym sygnałem nie wywołała żadnej reakcji maszynisty..." [wikipedia]

Można w tym momencie się zastanowić, czy Nasze życie zależy od jednej, wątpliwej decyzji człowieka, czy też rozjazdu, który akurat tego dnia nie chciał się przestawić ?.
Jedno jest pewne, nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie na Nas pora, by los zaprowadził Nas torem w kierunku Niebios....

Dodano: 03.03.2014 10:04

Inne w Kategorii Impresje i fotomontaże
Komentarze
Norbert 04.03.2014 18:48
...i tu też nie.

Zastanawiałbym się też nad kompozyten z odpowiednio nałożonych dwóch przeciwległych kadrów. Może znajdzie się jakiś magik?
Krzakozaur 05.03.2014 11:14
Koncepcja przedstawienia tego zdarzenia przyszła mi do głowy jakiś czas temu, w zasadzie przygotowywałem się do niej jakieś 3 miesiące.

Na początek dotarłem do lektury http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_pod_Szczekocinami ,która pozwoliła mi zapoznać się dość dobrze z tematem, następnie opracowałem rozkłady i moje możliwości czasowe, pozostało tylko tam pojechać i to wszystko co było w moim zamyśle udokumentować.
Okazja nadarzyła się właśnie 18.01.2014, gdy dowiedziałem się, że Rodzice, którzy byli w tym okresie w Zakopanem nie mają transportu bezpośredniego do domu. Długo się nie namyślając zaproponowałem im podwózkę.
18.01 wyruszyłem z Konstantynowa około 5:30, na miejscu wypadku byłem około 8 rozpocząłem fotografować Przez cały dzień utrzymywała się gęsta mgła, która dodatkowo nadawała miejscu charakteru powagi i pozwoliła wczuć się w ten ponury klimat. Około 14 zakończyłem dokumentację i wybrałem się jeszcze na LHS. Tam chyba otrzymałem od losu nagrodę za wytrwałość, ponieważ na LHS- owiskie maszyny czekałem zaledwie 5 minut http://www.ok-kolej.pl/details.php?image_id=10196 .

Założenie było właśnie takie jak widzicie na powyższych fotografiach, Pierwsza fotka ze Starzyn przedstawiała miejsce pierwszego błędu, za którym mnożyły się kolejne, Sprowa, a dalej wiadomo co się wydarzyło..
Dlatego uznałem, że cztery fotografie najwłaściwiej oddadzą klimat tej tragedii. Cieszę się, że udało się każdej fotce wejść na galerię, ponieważ dzięki temu mogłem dokładnie opisać każde zdarzenie, które doprowadziło do tego wypadku.
Pozdrówki
Tagi
SzczekocinykatastrofaCMKD26-570D29-64śląskie
Exif
Make: NIKON
Model: COOLPIX P7100
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/4
ISO speed: 100
Date created: 18.01.2014 11:08:41
Focal length: 16.3mm
Mapa

RSS Feed: Początek oznaczjący przyszły koniec.... (Komentarzy)